A hosszú szezon után izgatottan vártuk a július elejét, mert a Dorogi ESE u11-es kézilabda csapata is lehetőséget kapott, hogy részt vegyen a 25. EUROFEST-en Koperben.

A reggeli indulás előtt Szolikné Gabi / a Baumit jóvoltából / egy kis ajándékcsomaggal kedveskedett a lányoknak a külföldi tornához.
A nyolc órás buszozás után megérkeztünk a tengerparti kikötővárosba, Koperbe. A regisztráció után elfoglaltuk a helyi gimnázium tornatermét, amely a szállásunk volt az egy hét alatt. Az első nap már megnéztük a tengert, berendezkedtünk a szállásunkon és kipihentük az utazás fáradalmait, hogy másnap már újult erővel kezdjük a kézilabda meccseket.
Július 4-én csak délután volt mérkőzésünk, így a délelőtt folyamán egy kis városnézésen voltunk, illetve a tengerparton sétáltunk, fotózkodtunk. 16.40 órától a francia Doubs-B csapata ellen kezdtük meg a nemzetközi szereplésünket. Nagyon dinamikusan, határozottan kézilabdáztak a lányok és így magabiztos győzelmet arattunk a franciák ellen. Dorogi ESE – Doubs-B 20:10, mindenki pályára tudott lépni és hozzájárult a győzelemhez. Kezdésnek nagyon jó eredmény volt. A győztes meccs után este, egy fergeteges megnyitó ünnepségen vettünk részt. Koper főterén volt a gyülekező és a többi magyar csapattal együtt vonultunk le – szurkolói dalokat énekelve – a tengerpartra a Center pályához, ahol a megnyitó ünnepség zajlott. Egy örök emlék marad a megnyitó is.

Július 5-én ismét szabad volt a délelőttünk, így a nagy melegben már alig vártuk, hogy csobbanjunk az Adriai-tengerben. A lányok nagyon élvezték, hogy együtt labdázhattak, úszhattak, játszhattak a vízben. Délután – a csendes pihenő után – a dán Frederikshavn-A csapata ellen kézilabdáztunk. A dánok előző napi teljesítménye alapján nehéz meccs elé néztünk, de a lányok ezt az „akadályt” is jól vették és nagyon jó játékkal, bravúros kapusteljesítménnyel ( Pagurka Kornélia) megnyerték a mérkőzést. Dorogi ESE – Frederikshavn-A 15:5.

Ezen a napon még egy meccsünk volt a szlovén Izola csapata ellen a Bonifika Aréna melletti gyönyörű sportközpont kinti pályáján. Este fél nyolckor már elviselhető volt kint a hőség, „ csak” 32 fok volt.
A hazaiak mindent megpróbáltak ellenünk: átlövőiket bevetették, két beállóval próbálkoztak, de szerencsére mindenre jól tudtunk reagálni és mindig volt egy-két vezéregyéniség nálunk – Kajtár Tímea, Jármai Eszter, Huszka Dorina-, akik továbblendítették a csapatunkat. Lerohanásokból, lendületesen kézilabdáztunk, így ismét megérdemelt győzelmet arattunk. Dorogi ESE – Izola 14:7.
Július 6-án délelőtt városnézéssel egybekötött vásárláson voltak a lányok, majd a jól megérdemelt strandolás következett. A délutáni szieszta után az utolsó csoportmérkőzésünket a taiwani Da-shin csapata ellen játszottuk a meseszép, klimatizált Bonifika Arénában. Az ázsiai ellenfelünk képzettebb és gyorsabb volt, mint mi. Próbáltuk felvenni a gyors tempót, de sajnos nem ment, így ezen a mérkőzésen is pályára tudott lépni mindenki. Végeredmény Da-shin – Dorogi ESE 18:5.
A 2005-ös korosztályban 9 csapat indult és mi az „A” csoportban a 2. helyen zártuk a csoportmeccseket, így nagy boldogság töltött el bennünket, mert bekerültünk az első négybe.
Este a tengerparton megrendezett Miss és Mr. Eurofest szépségversenyen szurkoltunk a két dorogi lánynak, akik 3. és 4. helyen végeztek. Fáradtan, de nagyon boldogan aludtunk el késő éjjel.
Július 7-én délelőtt a Dorogi ESE felnőtt, OSB és u11-es csapata együtt kirándult a közeli, tengerparti üdülőközpontba: Portoroz-ba. Pihenés, strandolás, vízi aerobic, napozás volt a program.
Délután mindhárom csapat helyosztókat játszott. Mi, a magyar Dunaújváros csapata ellen küzdöttünk a döntőbe jutásért, de sajnos a fáradság jelei már jelentkeztek a lányokon. Az ellenfelünk dinamikusabb és testileg is fejlettebb volt nálunk. Nagyon sok technikai hibával játszottunk és így a végeredmény Dunaújváros – Dorog 23:13 lett.
Elérkezett az utolsó nap a 2017-es Eurofest-en. Szombaton délelőtt még egy utolsó vásárlásra, városnézésre mentünk el Koperben. Összepakoltunk a szállásunkon, felköszöntöttük a szülinaposunkat ( Jármai Esztert) és délután izgatottan vártuk a bronzmeccset, bár már nagyon fáradtak voltunk és az egész heti párás hőség is megviselte a lányok szervezetét. A felnőttek és az OSB csapat is eljött szurkolni nekünk az Arénába. Ellenfelünk a cseh Jindnchuv Hradec csapata volt. Sajnos mind fizikálisan, mind szellemileg elfogytunk a hét végére, pedig nyerhető lett volna a bronzmeccs. Küzdöttünk, küzdöttünk, de nagyon sok hibával játszottunk és ezt könyörtelenül kihasználta az ellenfelünk. 13:8-ra győztek a csehek.
A 25. Eurofest ( Eurpean Handball Festival) záróünnepségére este 21.00 órakor került sor a tengerparti pályán, ahol a 2005-ös korosztályban a Dorogi ESE kézilabdás lányai a 4. helyet szerezték meg és a rendezőktől átvehették a 4. helyért járó gyönyörű kupát.

Köszönöm a 2005-2006-os születésű lányoknak ezt a két csodálatos évet, amit együtt dolgoztunk. Nagyon szép és tartalmas lezárása volt ez a kézilabda fesztivál, a közös munkánknak.
Szerintem mindenki egy életre szóló élménnyel lett gazdagabb, a csapatot jobban összekovácsolta ez az együtt töltött egy hét és nem utolsó sorban mindenki kipróbálhatta magát a nemzetközi porondon is.
A csapat tagjai: Barna Fanni, Bereczki Blanka, Huszka Dorina, Jármai Eszter, Kajtár Tímea, Katona Flóra, Mátyás Alíz, Mikus Dalma, Mikus Noémi, Oláh Boglárka, Pagurka Kornélia, Szivek Anikó, Szőke Noémi, Szolik Luca, Vodicska Maja.